Sunday, November 1, 2009

Kogemused mitte vaba, kuid vaba tarkvaraga (9. Loeng)

Ausalt öeldes, ei ole mul palju kogemusi vaba tarkvara ümberkäimisega. Pean kohe ütlema, et koodi ma ei ole kunagi torkanud, aga üht ja teist olen ikka kasutanud.

Minu edetabali tipus oleks ilmselt Firefox. Olen seda juba ammu aegadest kasutanud ja teen seda siiamani - nii kodus kui ka tööl. See on lihtsalt nii mugav ja on alati olemas (is always there when you need it) - on see Windows, Mac või Ubuntu. Arvan et on kiire ja on erinevaid plugine ka. Nii et minu jaoks on see hitt nr 1.

Teisel kohal oleks siis OpenOffice. Kirjutasin oma baka tööd selle tarkvara kasutades. Kuigi mulle meeldis sõna pakkumise funktsionaalsus (ta kohe sai aru mis sõna algust trükitakse), olid mõned vahete vahel ka ebamugavust tunda- arvan, et Word on minu tekstiliste protsessorite kastuamise kultuuri liiga kõvasti mõjutanud. Nüüd kodus on mul OO dokumentide lugemiseks.

Ubuntu oli mul ka kunagi läpakal installitud, kuna ta lakkas Windowsiga töötamast. See oli just baka tudengi elu viimasel semestril (Siit ka OO kogemus). Oli päris kiire ja mugav. Küll oli kuulda mitte IT-inimeste norisemist, kes minu arvutit kasutada tahtsid. Üritasin oma vanemate arvutile ka Ubuntu't panna, kuid ka seal elas ta 2 nädalat ja siis mulle tehti selgeks, et vanema põlvkonna jaoks Windows on ainuke sobilik variant :)))) Aga kahjuks läpaka viimase hingetõmbega lõpeb ka minu Ubuntu kogemus.

Ning üliharva kasutan ka putty - väike, lihtne ja mugav :)

Vot selline neljast palast koosnev edetabel mul tekkis.

No comments:

Post a Comment